عضویت در خبرنامه الکترونیک
معاون شهردار تهران در برنامه «غير محرمانه» :

۴ ميليون وسيله نقليه در ۴ هزار کيلومتر بزرگراه و خيابان اصلي تهران تردد مي کنند

کد خبر: 70387
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۳:۱۸ ب.ظ

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با حضور در برنامه «غير محرمانه» شبکه دو سيما گفت: مديريت شهري، مردم را «مَحرم» مي داند، چرا که اگر واقعيت هاي موجود در جامعه را براي مردم بيان کنيم و در ميان بگذاريم و از کتمان بي مورد حقايق خودداري کنيم، مردم آگاه مي شوند که مسئولان با چه مسائلي مواجه هستند و در حل مشکلات، مشارکت خواهند کرد

۴ ميليون وسيله نقليه در ۴ هزار کيلومتر بزرگراه و خيابان اصلي تهران تردد مي کنند
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با حضور در برنامه «غير محرمانه» شبکه دو سيما گفت: مديريت شهري، مردم را «مَحرم» مي داند، چرا که اگر واقعيت هاي موجود در جامعه را براي مردم بيان کنيم و در ميان بگذاريم و از کتمان بي مورد حقايق خودداري کنيم، مردم آگاه مي شوند که مسئولان با چه مسائلي مواجه هستند و در حل مشکلات، مشارکت خواهند کرد.
به گزارش نداي مردم، سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: به همان اندازه که بي توجهي به توسعه زيرساخت ها بد است، کم توجهي به مشارکت مردم نيز بد است و اين که به مردم بگوييم رفتار ترافيکي شما بايد عالي باشد اما زيرساخت هاي ترافيکي را براي آنها تدارک نبينيم، درست نيست.
وي با اعلام اين که مسئوليت تأمين زيرساخت هاي شهر بر عهده مديريت شهري است و در اين ميان، بايد ببينيم مسئول آموزش هاي ترافيکي کيست؟ تأکيد کرد: اين مسأله، يکي از مسائلي است که عمداً در مقابل پاسخ به آن خودمان را به غفلت مي زنيم، در صورتي که دستگاه هاي متولي فرهنگ همچون وزارت آموزش و پرورش که کودکان و نوجوانان ما از سن ۷ سالگي تا سن ۱۸ سالگي در اختيار آنهاست، در اين خصوص مسئوليت دارند.
چه آموزش هاي ترافيکي به دانش آموزان داده ايم که انتظار داريم در آينده آن را رعايت کنند؟
معاون شهردار تهران در اين برنامه تلويزيوني که با حضور سردار سيد تيمور حسيني رييس پليس راهور تهران و دکتر علي نوذرپور به نمايندگي از وزارت کشور برگزار شد، گفت: بيايم به عنوان يک شهروند مسئول، محتواي کتاب هاي درسي را بررسي کنيم و ببينيم چه مسأله اي در حوزه شهري و چه موضوعي در زمينه رفت و امدهاي شهري به دانش آموزان آموزش داده ايم که از آنها انتظار داريم در آينده اين نکات را رعايت کنند؟
تشکري هاشمي با اشاره به لزوم گنجاندن محتواي آموزشي در مسائل شهري و موضوعات آمد و شدهاي شهري در کتاب هاي درسي، اظهار کرد: در ايام نوروز که شهر خلوت است، آمار کشته هاي تصادفات بيشتر از زماني است که شهر شلوغ است و اين نشان مي دهد که مشکل اصلي، رفتارهاي ترافيکي است.
وي با بيان اين که هر وقت ما ياد گرفتيم که نيمه شب در تقاطعي که چراغ قرمز است، توقف کنيم، آن وقت است که به اين باور رسيده ايم که به قانون احترام بگذاريم، تصريح کرد: فرا گرفتن يک جزوه تحت عنوان آيين نامه براي شرکت در آزمون رانندگي، باعث اين نمي شود که به فردي تبديل شويم که خود را موظف به رعايت حقوق اکثريت جامعه بدانيم، بلکه به اين منظور بايد به اين باور برسيم که حقوق جمعي اکثريت جامعه، نسبت به حقوق فردي ما ارجحيت و اولويت دارد.
کاهش ۶۰ درصدي تلفات تصادفات تهران در ۸ سال
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که عمل به قانون و رعايت قوانين در کاهش تصادفات و کشته هاي ناشي از آن و کاستن از اتلاف وقت مردم بسيار اثرگذار است، اظهار کرد: متأسفانه بسياري از مسئولان سعي مي کنند توپ را به ميدان ديگران بيندازند، در صورتي که سه عنصر آموزش و فرهنگ، زيرساخت هاي شهري و قوانين بازدارنده، در بحث ترافيک، بسيار مؤثراند.
تشکري هاشمي با بيان اين که قانون بايد به قدري سخت گيرانه باشد که ذهن فرد به سمت قانون شکني نرود و الزاماً هيچ کدام از موارد فوق نمي تواند جاي ديگري را بگيرد، تصريح کرد: تهران، شهر بزرگي است که بيش از ۴ ميليون دستگاه وسيله نقليه و بيش از ۴ هزار کيلومتر بزرگراه و خيابان اصلي دارد و نمي توانيم در شهري با اين حجم از انبوه وسايل نقليه و با اين وسعت از شبکه معابر گسترده، رانندگان متخلف را متوقف کنيم و تخلفات تک تک آنها را مورد رسيدگي قرار دهيم.
وي در پايان با تأکيد بر اين که شهر بايد با سيستم هوشمند اداره شود و متولي اين کار مديريت شهري است، خاطرنشان کرد: ظرف مدت ۸ سال، تعداد کشته هاي تهران در تصادفات ترافيکي از ۱۴۰۰ نفر در سال ۸۵ به ۶۴۱ نفر در سال گذشته کاهش يافته و از جمله عوامل موثر در اين روند نزولي، نصب ۳۶۰ دوربين کنترل سرعت در بزرگراه هاست که باعث شده تا تلفات تصادفات حدود ۶۰ درصد کاهش پيدا کند./آريا

 

دیدگاه کاربران