عضویت در خبرنامه الکترونیک
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران :

آماده سازی طرح توسعه اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران-تبریز

کد خبر: 73632
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱:۲۸ ب.ظ

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:طرح توسعه۲۷ هکتاری اراضی آزاد شده و افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی خط راه آهن تهران-تبریزآماده اجراست.

به گزارش نداي مردم، پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تشریح مشکلات ساکنین منطقه۱۷ و ۱۸ عنوان کرد:طرح توسعه۲۷ هکتار اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران-تبریز توسط شهرداری آماده اجراست و در انتظار توافق راه آهن برای واگذاری این اراضی است.

وی با بیان اثر بخشی بالای اجرای این طرح افزود:سرانه فضای سبز محلات مجاور خط راه آ هن در این نقاط ۱۳۸ درصد افزایش و سرانه های ورزشی و فرهنگی نیز به ترتیب ۶۷ و۵۴ بالاتر خواهد رفت.

پشمچی زاده با تشریح مشکلاتی که مردم و ساکنان این مناطق از شرایط موجود تحمل می کنند اظهار امیدواری کرد وگفت:در این خصوص قرار بر این شد تا راه آهن جمهوری اسلامی به کارشناسی قیمت صورت گرفته که توسط کارشناس رسمی دادگستری، مرض الطرفین نیز تاًیید شده تمکین نماید و به این اراضی دیدگاهی انتفاعی نداشته باشند.

وی در همین زمینه ادامه داد:متاًسفانه علی رغم اینکه به همت برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه ای در دفتر قائم مقام شهردار تهران با حضور مسئولین راه آهن برگزار شد ولی به دلیل عدم تمکین راه آهن به قیمت کارشناسی، نتیجه ای حاصل نشد.

پشمچی زاده همچنین با مقایسه کیفیت و وسعت مهم ترین ایستگاه های راه آهن کلانشهرهای جهان، تاًکید کرد:متاًسفانه مسئولین راه آهن علی رغم تکالیفی که در طرح جامع شهر تهران برای ساماندهی خطوط و ایستگاه های راه آهن پیش بینی شده است، اقدام موًثری در این خصوص انجام نداده اند و با اشاره به فرسوده بودن ناوگان راه آهن و تردد لوکوموتیوهای دیزلی که نقش موًثری در آلودگی هوا و ایجاد آلودگی صوتی دارند همچنین ظرفیت ناچیز ایستگاه مرکزی تهران در مقایسه با عرصه۱۷۰ هکتاری آن، در هیچ یک از ایستگاه های مهم دنیا به رغم ظرفیت های میلیونی مسافر، هیچ گاه عرصه ای بیشتر از۱۰-۳۰ هکتار به این امر اختصاص نیافته است.

معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه ایستگاه های مدرن جهان ملاحظات طراحی شهری، اجتماعی، اقتصادی و حمل ونقل را به خوبی در ساخت و بهره برداری لحاظ کرده اند، ولی ایستگاه تهران به این لحاظ هم بسیار ناکارآمد است.

دیدگاه کاربران