عضویت در خبرنامه الکترونیک
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان

همراهی سازمان‌های بیمه‌گر لازمه بقا و تحول نظام سلامت است

کد خبر: 74000
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ ب.ظ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: همدلی و همراهی سازمان‌های بیمه‌گر لازمه تداوم و بقا و تحول نظام سلامت است.

به گزارش نداي مردم، سیدحسین داودی اظهار کرد: از آنجائی که طرح تحول نظام سلامت مهمترین رویکرد اجتماعی دولت تدبیر و امید است و در طول دوران بعد از انقلاب شاید بتوان به جرات گفت گسترده‌ترین حمایت از این حوزه چه به لحاظ معنوی و چه به لحاظ مادی در این دوره صورت پذیرفته که همکاری و تعامل سازمان‌های بیمه‌گر نقش بسیار مهم و به‌سزایی در حفظ و تداوم و بقای تحول نظام سلامت دارد.

وی در خصوص مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سازمان‌های بیمه‌گر ضمن تقدیر و تشکر از این سازمان‌ها و به‌خصوص سازمان بیمه خدمات سلامت که از ابتدای سال تاکنون به‌خصوص در یکی دو ماه اخیر تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت کاهش مطالبات داشته گفت: طرح تحول نظام سلامت از زمان شروع تاکنون با رضایتمندی بسیار بالای مردم همراه بوده است و قطعا دانشگاه‌ها بدون همدلی همراهی مطلوب سازمان‌های بیمه‌گر در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم دچار مشکل خواهند بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: باتوجه به گستردگی خدمت از پایین‌ترین سطوح در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری گرفته تا سطح بیمارستان فوق تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین گسترش بیمه همگانی، سبب گردیده که میزان مطالبات دانشگاه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر به لحاظ ریالی رقم بزرگی را به خود اختصاص دهد .

داودی مطالبات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از سازمان‌های بیمه‌گر را بدین صورت عنوان کرد: تا پایان سال ۹۴ مطالبه دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر مبلغ ۱۴۷ میلیارد ۵۰۷ و میلیون تومان می‌باشد که از این مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۶ میلیون تومان از بیمه سلامت و ۲۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان از تامین اجتماعی می‌باشد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۵ از ابتدای سال تا پایان خردادماه نیز مطالبات بیمه‌ای ۳۴ میلیارد و ۹۲۴ میلیون تومان می‌باشد که جمعا مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر از سال ۹۴ تا پایان خرداد ماه سال جاری مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر با پیگیری‌های لازم جهت جذب منابع مالی ماندگار و پرداخت به موقع مطالبات، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات که در نهایت موجب رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد را فراهم نماید./تابناك

دیدگاه کاربران