عضویت در خبرنامه الکترونیک
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان:

بدقولی دولت در اختصاص بودجه تکمیل سالن اجلاس سران عدم تعهد امام خامنه‌ای

کد خبر: 74447
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱:۲۳ ب.ظ

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: سالن برگزاری اجلاس سران عدم تعهد امام خامنه‌ای یکی از پروژه‌های شاخص است؛ البته هنوز بودجه‌ای که از سوی دولت قول داده شده بود تا در اختیار شهرداری قرار بگیرد، محقق نشده است.

به گزارش نداي مردم، ایرج مظفر اظهار داشت: عمران را فقط یک پروژه ندانید؛ زحمات و تلاش‌های زیادی انجام می‌شود تا در نهایت یک پروژه به ثمر برسد؛ بخش‌ها و ادارات مختلفی در تلاش و تدارک هستند تا یک پروژه عمرانی به سر منزل مقصود برسد و در آخر هم فقط مدیر پروژه دیده می‌شود.

وی با تشریح اهداف معاونت عمران، بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در معاونت عمران شهری همواره بر این بوده است که در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت، پروژه‌های عمرانی را به بهره‌برداری برسانیم و در اختیار شهروندان اصفهانی قرار دهیم؛ باید از هدر رفت سرمایه‌های مردم جلوگیری کنیم و در کشور، اصفهان پروژه‌هایش را اقتصادی‌تر به اتمام می‌رساند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اعلام رقم ۲۶۵۰ میلیارد تومان به عنوان کل بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۵، گفت: حدود ۶۱۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری اصفهان است و بقیه بودجه به بخش عمرانی تخصیص پیدا می‌کند که از این میزان مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص داده شده است.

وی با اشاره انتظار مردم از پایان پروژه‌های شاخص شهر اصفهان، تبیین کرد: سالن برگزاری اجلاس سران عدم تعهد امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) یکی از این پروژه‌های شاخص است؛ البته هنوز بودجه‌ای که از سوی دولت قول داده شده بود که در اختیار شهرداری قرار بگیرد، محقق نشده است.

* شهر اصفهان به وجود سالنی به منظور میزبانی اجلاس بین‌المللی احتیاج دارد

مظفر افزود: شهر اصفهان به وجود چنین سالنی به منظور میزبانی اجلاس‌های بین‌المللی احتیاج دارد؛ از همین رو شهرداری اصفهان تصمیم گرفت که خود از بودجه شهری خود آن را تکمیل کند؛ این پروژه بخش‌های عظیمی دارد که سالن اصلی اجلاس، سالن سینما، سالن‌های کوچک‌تر جهت همایش‌های کوچک‌تر و ویلاهایی جهت اسکان تنها بخشی از این پروژه عظیم است و از آن جایی که این پروژه سرمایه بزرگی را می‌طلبد، شهرداری اصفهان نمی‌تواند همه بودجه خود را صرف ساخت آن کند و شهرداری طبق سال‌های گذشته، روند ساخت تدریجی آن را پیگیری می‌کند.

وی، پروژه چند فازی میدان امام علی(ع) را نیز یکی دیگر از پروژه‌های شاخص شهر دانست و توضیح داد: فاز به فاز این پروژه با توجه به زمان‌بندی در حال پیشرفت است؛ در کل ۱۴ میلیارد تومان قرارداد بسته شده که در حال انجام است؛ البته مردم فکر می‌کنند که کاری در حال انجام نیست در حالی که روند آزادسازی زمین‌ها یک کار زمان‌بر است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه میدان استقلال، عنوان کرد: با وجود تغییرات صورت گرفته در نقشه پروژه و تأخیر در آغاز به کار پروژه، اما توانسته‌ایم دو پل از فاز نخست را افتتاح کنیم و اکنون زیر بار ترافیکی است و امیدواریم تا پایان سال جاری فازهای دیگر از جمله زیرگذر، میدان اصلی، میدان ورودی و پل‌ها به صورت کامل افتتاح شود؛ پروژه تقاطع ۲۵ آبان نیز که طبق زمان‌بندی باید در خردادماه سال جاری افتتاح می‌شد اما به علت تعطیلی پروژه در ایام نوروز به دستور اداره راهنمایی رانندگی، هنوز تا تکمیل آن اقدامات دیگری باید انجام شود.

* آزادسازی در اشکاوند کار را به کندی پیش می‌برد

وی علت عدم پیشرفت کار در پروژه اشکاوند را حجم بالای پروژه و تعدد مالکان دانست و بیان کرد: تعدد مالکان و مشکلات دیگری چون تصاحب غیر قانونی زمین‌ها باعث شده است که تا به اینجا شهرداری در آزادسازی ۲۰۰ هزار مترمکعب زمین، ناکام مانده باشد و به محض آزادسازی، پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

مظفر پیشرفت فیزیکی تعویض پل فلزی را ۴۷ درصد اعلام کرد و خبر داد: ایستگاه‌های مترو سی و سه پل و میدان انقلاب، امتداد خیابان فرشادی و تکمیل پارکینگ آن از طرح‌هایی است که به‌زودی تمام خواهد شد؛ بهره‌برداری از ۳۲ خیابان، بیش از ۵۰ پیاده رو و ۲۰ پروژه فضای سبز، از جمله اقدامات شهرداری اصفهان در سال گذشته بوده است که از نظر تعدادی ۴ درصد و از نظر مبلغی ۱۸ درصد رشد داشته است و میانگین مدت اجرای پروژه نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کمتر شده است و در همه این پروژه‌ها، دغدغه ما افزایش کیفیت پروژه‌ها بوده است.

وی هم‌چنین در ادامه در خصوص مناسب‌سازی فضای شهر به‌منظور رفاه حال معلولین، اظهار داشت: آنطور که شایسته جامعه معلولین باشد، نتوانسته‌ایم اقداماتی را در جهت مناسب‌سازی فضای شهر انجام دهیم اما شهرداری اصفهان همواره با توجه به وظایف خود و قوانین موجود سعی کرده است که در جهت رفاه حال معلولین در سطح شهر، اقداماتی انجام دهد اما این مسئله زمان می‌طلبد تا به یک شبکه واحد مناسب‌سازی در کل شهر برسیم؛ به همین منظور از نظریات معلولین در پروژه‌های شهری استفاده می‌کنیم.

* درز بین پل‌ها به دلیل مسائل فیزیکی است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در خصوص درز بین پل‌ها و شبهه خرابی آن‌ها عنوان کرد: این مسئله یک توضیح فنی دارد که وقتی طول پل زیاد می‌شود، بین دو طرف سازه یک قسمت آن را نمی‌سازند و یک درزی را بین دو طرف سازه قرار می‌دهند تا در انبساط و انقباض مشکلی برای پل به وجود نیاید و این درز در واقع از خرابی پل جلوگیری می‌کند.

وی در بخش دیگر با بیان استقبال از انتقادات مردمی در جهت بهبود پروژه‌ها، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق به مردم به عنوان یک بازوی نظارتی قوی است که از بروز خطا و اشتباه تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

مظفر در پایان رکود شکل گرفته بر فضای ساخت‌ و ساز کشور را در اصفهان بی‌اثر دانست و تاکید کرد: شهرداری اصفهان سعی کرده با پیگیری پروژه‌های عمرانی متعدد، از غلبه این فضا بر جو کلی شهر جلوگیری کند و برخلاف بسیاری از کلان‌شهرها، اصفهان به پیمانکاران به میزان بسیار کمتری بدهکار است./فارس

دیدگاه کاربران