عضویت در خبرنامه الکترونیک
شهردار شیراز:

احداث نمازخانه و مسجد در پیرامون ایستگاه‌های قطار شهری ارجحیت دارد

کد خبر: 74894
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۳:۲۹ ب.ظ

شهردار شیراز با اشاره به ضرورت احداث نمازخانه در ایستگاه‌های قطار شهری گفت: با توجه به کاربری ایستگاه که مبتنی بر توقف کوتاه برای تغییر مسیر است، احداث نمازخانه و مسجد در پیرامون ایستگاه‌های مترو ارجح است.

به گزارش نداي مردم، علی‌رضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز امروز، ۱۳ مردادماه با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو برای جانبازان و معلولان گفت: لازم است برای معلولان آسانسور در ایستگاه‌های قطار شهری احداث شود چون ارتفاع کم نیست که ایجاد یک رمپ کافی باشد.
وی در مورد احداث نمازخانه در ایستگاه‌ها بیان کرد: ایجاد نمازخانه، محل وضو و مواردی از این قبیل بیشتر در پیرامون ایستگاه‌های قطار شهری توجیه دارد چراکه ایستگاه محل رفت‌وآمد سریع، بارگیری و تخلیه مسافر است و کاربری آن، ماندن طولانی و استراحت نیست.
پاک‌فطرت اظهار کرد: در ایستگاه‌های قطار شهری افراد باید به‌سرعت سوار خط بعدی مقصد خود شوند و به‌واقع مترو را جای توقف و ایستادن نمی‌دانیم که در حال حاضر توقف ایستگاه خط اصلی (هد ‌وی) ما حدود ۱۵ دقیقه است که باید به پنج دقیقه برسد و از این نظر مناسب است در مجتمع‌های ایستگاهی موارد مختلف مورد نیاز شهروندان دیده شود.
شهردار شیراز گفت: با توجه به کاربری ایستگاه که مبتنی بر توقف کوتاه برای تغییر مسیر است، احداث نمازخانه و مسجد در پیرامون ایستگاه‌های مترو ارجح است.
وی در ادامه با تأیید ضرورت ایجاد فضاهای تفریحی و تفرجی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزود: هر سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها وارد میدان شود، امتیاز و تشویق‌هایی هم ارائه می‌دهیم و در راه‌اندازی هم به آنها کمک می‌کنیم اما استقبال به حد کافی نبوده است.
پاک فطرت ادامه داد: احداث آکواریوم راحت است اما نگه‌داری آن کاری تخصصی است که باید متخصص امر، کار را بر عهده گیرد و در این زمینه با سرمایه‌گذار ترکیه ای مذاکرات اولیه صورت گرفته و همان‌گونه که در اصفهان این آکواریوم شهری راه‌اندازی شد شرایط برای ایجاد آن در شیراز هم مهیاست و شورا و شهرداری هم با خواسته‌های اولیه سرمایه گذار موافقت دارند.
شهردار شیراز بیان کرد: نگهداری آبزیان مختلف اقلیم‌های متفاوت، کاری کاملاً تخصصی است که از عهده شهرداری بر‌نمی‌آید و باید سرمایه‌گذاران همین حوزه وارد کار شوند و به روش «بی او تی» یا طرق دیگر آن را احداث کرده و بعد هم خود آنرا مدیریت کنند.
وی یادآور شد: در مورد تله کابین نیز بازدیدهایی از کارخانه در سوئیس انجام شده و مذاکراتی با سرمایه‌گذاران صورت پذیرفته تا کار آغاز شود.

دیدگاه کاربران