عضویت در خبرنامه الکترونیک
معاون شهردار تهران :

نگرش شهروندان به سلامت اداری شهرداری تهران مورد سنجش قرار می گیرد

کد خبر: 79198
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۳:۳۱ ب.ظ

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، با اشاره به اجرای “طرح سنجش نگرش شهروندان و کارکنان به میزان سلامت اداری شهرداری تهران” گفت: هدف از اجرای چنین سنجش هایی، اصلاح امور، افزایش سرعت در انجام کار و خدمت هر چه بهتر و بیشتر به مردم است.

جعفرملكي-به گزارش سرويس شهري نداي مردم، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد ارتقای سلامت اداری که با حضور معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار شد،گفت : رسیدن به این نکته که چه اندازه توانسته ایم سازمان خود را به سمت سازمان مطلوب ارتقاء دهیم و چه میزان در برطرف کردن نقص های سیستم موفق بوده ایم، موضوعاتی هستند که باید آنها را مورد توجه ویژه قرار دهیم.
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با بیان این که بهترین سنجش در چگونگی سلامت اداری در شهرداری تهران، باید مقایسه بین گذشته و وضع حال و همچنین مقایسه دستگاههای با کارکرد مشابه باشد، گفت: ماهیت فعالیت ارگان ها و سازمان ها متفاوت است و در عین حال، باید هر نوع سنجشی در حیطه نگرش شهروندان، روشمند و دقیق انجام شود تا نتایج سنجش در جهت حفظ و ارتقای سلامت اداری، مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته تشکری هاشمی، آموزش و بازآموزی کارکنان و مدیران سازمان‌ و ارتقاء آنها به سمت و سوی کسب شایسته گی ها نقش اساسی در تحول نظام اداری و ارتقای سلامت سیستم اداری دارد.
وی با بیان این که تصمیم گیری با مشورت، قانون گرایی و قانون مداری، شفافیت در امور، پاسخگویی، نظارت سازمانی و نیز نهادینه سازی فرهنگ پذیرش نقد و نقدپذیری، از جمله عوامل موثر در ارتقای سلامت اداری است، گفت: در عین حال، باید به عدالت در برخورد با کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی ایشان و رعایت شایسته سالاری در سیستم توجه ویژه داشت.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: ارزشیابی از عملکرد کارکنان و تقدیر شایسته از ایشان و همچنین حساسیت نسبت به تخلف، می تواند عامل تشویق افراد متعهد و وظیفه‌ شناس در سازمان و اصلاح رفتارهای خارج از ضوابط و عرف باشد و بدون تردید، تحقق این مهم سلامت نظام اداری را به دنبال دارد.
وی گفت: برای اصلاح رفتارها و سلامت نظام اداری، در گام اول باید نگرش ‌ها و باورهای اشخاص بر مبنای ارزشهای دینی از جمله ، مسئولیت ‌پذیری، صداقت و امانتداری را در بین کارکنان تقویت کنیم.
وی با تاکید بر نقش انکارناپذیر نیروی انسانی بر سلامت سازمانی، گفت: به منظور ایفای هر چه بهتر این نقش از سوی کارکنان، در مرحله نخست، باید با اصلاح شرایط محیطی و استفاده از تکنولوژی و کاهش تصمیمات سلیقه ای و در مرحله بعد، باید با اجرای برنامه‌ های آموزشی – تربیتی. زمینه‌ های تحول درونی و پیشرفت معنوی کارکنان را فراهم آورد.
وی با تاکید بر این که با برخورد عادلانه در روابط متقابل شخصی و احترام به کارکنان، می‌ توان زمینه بهبود عملکرد و ارتقای اخلاقی در محیط کار را فراهم آورد گفت: در اسلام، مناصب امانت ‌های الهی ‌اند و بنابراین، در انتخاب و واگذاری امور اداری به اشخاص، باید صلاحیت ها و شایستگی های ایشان برای تصدی مشاغل، مورد توجه ویژه قرار گیرد و شایسته سالاری اساس انتصابات باشد تا در این صورت همه از روند تصمیمات احساس آرامش و امنیت بیشتری کنند .

دیدگاه کاربران