عضویت در خبرنامه الکترونیک
جانشین فرمانده ناجا:

نیسان و پراید، بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند

کد خبر: 79614
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱:۱۵ ب.ظ

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: بیشترین خودروهایی که در معاینه فنی رد شدند، مربوط به خودروهای نیسان و پراید بوده که باید تلاش کنیم ایمنی و کیفیت را بویژه در این خودروها افزایش دهیم.

به گزارش  نداي مردم، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در دومین همایش فصلی پلیس راهور ناجا افزود: چرا باید خودروها در جایی از کشور تولید و در جایی دیگر از نظر ایمنی و آلایندگی رد شوند؛ هرچند برای انجام اقداماتی در این حوزه دیر شده است اما جلوی ضرر را هر موقع بگیریم منفعت است بر این اساس بخش صنعت باید اهتمام بیشتری برای ارتقای ایمنی و کیفیت خودروها در پیش بگیرد.
مومنی اضافه کرد: چهار مولفه عمده انسان، راه، وسیله نقلیه و سیستم امداد و نجات و درمان، در کاهش تلفات و آسیب ها نقش بسزایی دارد؛ باید سیستم امداد و نجات توسعه یافته تا تعداد جان باختگان نیز کاهش یابد.
وی با اشاره به کاهش جان باختگان از سال های ۸۵ – ۸۴ از حدود ۲۸ هزار کشته به ۱۶ هزار جان باخته، گفت: بیشترین نقش مربوط به عامل انسانی بوده که با فرهنگ سازی، تغییر قوانین، مشارکت مردم و ایجاد سیستم های هوشمند شاهد کاهش تلفات بوده ایم.
مومنی افزود: سایر مولفه ها چنانچه همپای عامل انسانی پای کار بیایند و بویژه در حوزه ایمنی اقدامات اساسی انجام دهیم، شاهد پایین ترین حد ممکن تلفات خواهیم بود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش ۳ درصدی تلفات درون شهری در ۶ماه اول امسال، گفت: در این مدت ۲۰۰ انسان کمتر کشته شدند که این امر نشان دهنده روند کاهشی میزان تلفات ناشی از تصادفات است.
مومنی با بیان اینکه بسیاری از سازمان ها آمارهای سازمانی خود را تولید و اعلام می کنند، گفت: این در حالی است که در حوزه ترافیک و تصادف، آمار توسط سازمان پزشکی قانونی که زیر نظر قوه قضائیه است، اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال های ۸۵-۸۴، ۲۸ هزار نفر در معابر و جاده های کشور کشته شدند که امروز این رقم به ۱۶ هزار نفر رسیده است، افزود: آمار مربوط به این حوزه را نسبت به عدد مطلق اعلام نمی کنیم بلکه نسبت به یکصد هزار نفر جمیعت، یک میلیون کیلومتر پیمایش یا هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه محاسبه می کنیم؛ بر این اساس در سال های ۸۵-۸۴، هفت میلیون خودرو موجود بود اما اکنون این رقم به ۱۸٫۵ میلیون خودرو رسیده است او اضافه کرد:‌ به نسبت عدد مطلق ۴۰درصد کاهش تلفات داشته ایم اما چنانچه ورودی های ترافیک اعم از حجم سفر، تعداد خودرو و سایرمولفه های ترافیکی نیز محاسبه شوند، روند کاهشی ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به مولفه ایمنی خودرو، افزود: در این حوزه پیشرفت خوبی نداشته ایم و باید سایر مولفه های از جمله امداد و نجات، سیستم درمان و همچنین مردم نیز باید تلاش بیشتری برای این روند کاهشی در پیش بگیرند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی سامانه سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) افزود: مردم از راه اندازی این سیستم استقبال خوبی داشتند چرا که برای حفظ سلامتی جامعه است، ایمنی را افزایش داده و آلایندگی را کاهش می دهد.
مومنی در تشریح اهداف برگزاری دومین همایش فصلی پلیس راهور ناجا، به آغاز فصل سرما اشاره کرد و گفت: طرح زمستانی نزدیک است و در این فصل هر چند حجم سفرها بویژه برون شهری کاهش یافته اما مخاطرات سفر افزایش می یابد بر این اساس از پلیس راه درخواست داریم تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی به مردم توصیه کرد تا در صورت تردد در جاده های برون شهری در فصل سرما، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.
مومنی از دیگر اهداف برگزاری این نشست فصلی را هم اندیشی برنامه های اربعین برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی عنوان کرد و گفت: زیرساخت های کمی و کیفی برای حضور میلیونی مردم در کربلای معلی کامل نشده هر چند نسبت به سال های گذشته و هر ساله، حجم کیفیت خدمات عمومی افزایش می یابد اما باید زیرساخت ها آماده شود.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال حجم زائران نسبت به سال گذشته افزایش یابد، گفت: با راه اندازی زودهنگام قرارگاه اربعین در استان های خوزستان، ایلام و مهران، نظارت مستمر و بسیج استان های همجوار ساماندهی خوبی خواهیم داشت تا زائران در ایمنی بیشتر به این سفر معنوی بروند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به محدودیت مرزها برای کربلای معلی، گفت: عبور میلیونی زائران تنها از مرزهای یاد شده دشوار است از سوی دیگر بیش از ۵۰ درصد مردم از مرز مهران و مابقی از مرزهای شلمچه و چذابه عبور می کنند به همین دلیل توجه به حوزه ترافیک و امنیت و نظم عمومی در مرز مهران حائز اهمیت است که البته برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.
به گفته وی راه های دسترسی به مرز مهران محدود بوده و راه دو طرفه رفت و برگشت وجود ندارد به همین دلیل، این محدودیت سبب می شود تا تلاش بیشتری برای ایمنی و رفاه مردم که از این مرز خارج می شود، صورت گیرد.
مومنی به توسعه سیستم های هوشمند در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: گریزی از نصب این سیستم ها نیست چرا که با سیستم های گذشته نمی توان ترافیک را سامان بخشید از سوی دیگر این سیستم ها دقت، سرعت و صحت عمل بیشتری دارند. زمانی که این سیستم ها نصب شد، ۱۰درصد خودروهای عبوری تخلف داشتند بعد از مدتی این رقم به نصف رسید و بعد از یک سال به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت.

دیدگاه کاربران