عضویت در خبرنامه الکترونیک

نقش تبلیغات شهری در مصرف کالای ایرانی

کد خبر: 83818
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ ق.ظ

دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران با معرفی آثار برگزیده روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، سالن خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد و براساس آن شرکت‌کنندگان برتر در این دوره از جشنواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مفقوده بخش تولید، نحوه معرفی کالاهای ایرانی است که باید براساس رویکرد‌های تخصصی عینیت پیدا کند. روابط عمومی شهرداری اصفهان در دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در بخش مسابقه و در رشته بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی در شاخه ترویج مصرف کالاهای داخلی و کاهش واردات براساس رای هیات داوران حائز رتبه اول و شایسته دریافت شاهین طلایی و در بخش فعالیت‌های روابط عمومی در قالب کمپین تبلیغاتی، حائز دریافت دیپلم افتخار شد. با توجه به اهمیت نقش تبلیغات شهری در توجه افکار عمومی به تولید داخلی در این شماره نگاهی به ابعاد و زوایای گوناگون این جشنواره می‌اندازیم تا در جریان گفت‌وگو با مجریان جشنواره ابعاد مختلف موضوع نمایان شود.

داوری با بهره‌گیری از اساتید رشته تبلیغات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل ، به گفته علی فروزفر، دبیر هیات داوران جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران از حدود ۱۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۵۰۰ اثر که مطابق با شرایط مورد نظر جشنواره بودند، انتخاب‌ شده و در اختیار گروه‌های داوری قرار گرفته‌ شد تا از بین آنها آثاری که بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند مورد تقدیر قرار گیرند. فروزفر با بیان اینکه شاخص‌های داوری بر اساس ۲معیار علمی و تجربی و مطابق با استانداردهای جهانی تهیه‌ شده‌اند، به ظرفیت داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: هیات داوری جشنواره با بهره‌گیری از ۶۵ داور خوش‌نام، مجرب و عالم، کار بررسی آگهی‌های تبلیغاتی را انجام داده و تمهیدات لازم برای داوری مستقل، منصفانه و واقعی فراهم شد تا درنهایت آثار برتر مورد تقدیر قرار گیرند.

آنچه برای ما مهم بود، استقلال و بی‌طرفانه بودن داوری بود

هوشمند سفیدی، رییس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در این مراسم در سخنانی گفت: آنچه برای ما مهم بود، استقلال و بی‌طرفانه بودن داوری بود که بر همین اساس تحولات جدیدی در ساختار جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران شکل گرفت. وی ایجاد هیات منصفه و هیات نظارت بر داوری را ازجمله این تغییرات برشمرد و با اشاره به ۲جلسه هیات نظارت بر داوری گفت: صحت داوری‌ها در جلسه آخر این هیات که ۲روز قبل برگزار شد، مورد تایید قرار گرفت.

سفیدی همچنین با اشاره به همراهی و پشتیبانی سازمان جهانی تبلیغات از جشنواره‌ برترین‌های تبلیغات ایران در دومین دوره آن، تاکید کرد: ما امسال همچنین منشور اخلاقی داوری را تهیه کردیم و به امضای همه هیات داوران رساندیم، امسال همچنین شاخص‌های ارزیابی آثار مورد بازنگری قرار گرفت و تلاش شد تا منطبق با شاخص‌های علمی، استانداردها و همچنین جشنواره‌های بین‌المللی باشد.

میزان مشارکت در جشنواره ۱۰ برابر بیشتر از دوره قبل بود

به گفته رییس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، امسال میزان مشارکت در جشنواره ۱۰ برابر بیشتر از دوره قبل بود و بر این اساس ۱۵۰ دستگاه و شرکت تبلیغاتی با ارسال آثارشان در این جشنواره شرکت کردند. وی با پذیرش برخی کاستی‌های جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی تمام دست‌اندرکاران و همچنین پشتیبانی نهادهای مسوول، در دوره‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره‌های موفق‌تر باشیم.

تبلیغات عرصه همزیستی دانش‌های انسانی

در ادامه این مراسم عبدالله گیویان، دبیر علمی دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در سخنانی، تبلیغات را عرصه همزیستی دانش‌های انسانی برشمرد و با بیان اینکه متاسفانه تبلیغات در ایران گاهی تنها به حوزه عملیات اجرایی تقلیل داده می‌شود، گفت: این در حالی است که تبلیغات یکی از شاخه‌های جدی علوم انسانی است و باید به شکل بین‌رشته‌یی آموزش داده شود.

وی ضمن اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره‌هایی ازقبیل برترین‌های تبلیغات ایران در تقویت پایه‌های آموزشی دانش تبلیغات در ایران اظهار داشت: ما باید بتوانیم جایگاهی شایسته و دارای تبلیغات در عرصه علمی فراهم کنیم.

نگاهی به چگونگی حضور و موفقیت روابط عمومی شهرداری اصفهان در این جشنواره

روابط عمومی شهرداری اصفهان در ابتدای سال جاری در راستای سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان مبنی بر توجه ویژه به مقوله حمایت از کالای ایرانی، تبلیغات وسیع خود را در سطح شهر و ملی آغاز کرد و از این طریق توانست موجی از فضاسازی مردمی را در بین شهروندان ایجاد کند.

تبلیغات محیطی، تولیدات رسانه‌یی مطلوب، برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در سطح استان و شبکه‌های ملی ازجمله برنامه «شب‌های فیروزه‌ای» نمونه‌یی از اقداماتی است که توسط روابط عمومی شهرداری اصفهان انجام شده و بر مبنای آن هموطنان به‌خصوص شهروندان اصفهانی به مصرف تولیدات داخلی از طریق خرید از بازارهای روز کوثر در سطح شهر ترغیب شدند و این اقدام انقلابی در نگرش مثبت به مقوله حمایت از کالای ایرانی بود.

بر همین اساس روند فعالیت‌های تبلیغاتی انجام شده در حوزه مذکور توسط داوران مجرب دومین دوره جشنواره تبلیغات ایران مورد ارزیابی قرار گرفت و درنهایت روابط عمومی شهرداری اصفهان در این دوره از جشنواره در بخش مسابقه و در رشته بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی در شاخه ترویج مصرف کالاهای داخلی و کاهش واردات براساس رای هیات داوران، حائز رتبه اول و شایسته دریافت شاهین طلایی شد.

روابط عمومی شهرداری اصفهان حائز دریافت دیپلم افتخار در حوزه کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از افتخارات کسب شده توسط روابط عمومی شهرداری اصفهان در این دوره از جشنواره، کسب دیپلم افتخار در حوزه کمپین تبلیغاتی است؛ چراکه این واحد توانسته است در چند ماه گذشته با رویکردی از پیش تعیین شده موضوعات مختلفی را در قالب تبلیغات محیطی همچون «اصفهان کارت، اصفهان ۱۴۰۰، نمایشگاه‌های باور، ۸۵ خدمت الکترونیکی فعال و…» به صورت حرفه‌یی در شبکه‌های ملی و سطح شهر به نمایش بگذارد. این اقدام سبب شد تا هیات داوران جشنواره روابط عمومی، شهرداری اصفهان را حائز دریافت دیپلم افتخار معرفی کند.

امسال، سالی پربار برای روابط عمومی شهرداری اصفهان

در سال جاری روابط عمومی شهرداری اصفهان توانسته در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های حائز اهمیت و باارزشی را برای شهر اصفهان به ارمغان بیاورد که از آن جمله می‌توان به «کسب رتبه مدیر برتر روابط عمومی در کشور و همچنین نشان خلاقیت در روابط عمومی‌های کشور، کسب رتبه غرفه فعال خبرگزاری ایمنا در نمایشگاه سراسری مطبوعات و انتصاب به ریاست کارگروه فضای مجازی کلان‌شهرها» اشاره کرد.

هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در تکمیل این گزارش به ایمنا می‌گوید: ما از همان ابتدا در سیستم روابط عمومی شهرداری توجه به مقوله‌های مختلف وابسته به روابط عمومی را با تکیه بر تیم اجرایی مجرب و نیروهای کاربلد به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم؛ چراکه معتقدیم روابط عمومی عنصر پویا و زنده هر سازمان و عامل موثر در متقاعدسازی یا جریان‌سازی در بدنه اجتماع است. وی افزود: مردم همیشه به عنوان رکن اصلی اجتماع پایه‌های اصلی توسعه خدمات شهری را تشکیل می‌دهند و قطعا نگاه ویژه به نیازهای فرهنگی – ارتباطی این قشر از جدی‌ترین رسالت‌های روابط عمومی پویا به‌شمار می‌رود.

دیدگاه کاربران