عضویت در خبرنامه الکترونیک
مسئول ساماندهی امور شهری فرودگاه امام :

عدم پذیش تاکسی سمند و آریو در فرودگاه امام (ره)

کد خبر: 86292
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۴۵ ب.ظ

مسئول ساماندهی امور شهری فرودگاه امام از عدم پذیرش تاکسی های سمند و آریو در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش نداي مردم ،مسئول ساماندهی امور شهری فرودگاه امام با تأکید بر اینکه تاکسی‌های این فرودگاه بین‌المللی باید استاندارد‌‌های روز دنیا را داشته باشند، گفت: در حال حاضر پنج شرکت تاکسیرانی با خودروهای به‌روز طرف قرارداد فرودگاه امام هستند و در این فرودگاه بین‌المللی از پذیرش سمند و آریو معذوریم.
حسین سلیمان‌بیگی  درباره تعیین تکلیف شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران و انعقاد احتمالی قرارداد با این شرکت اظهار داشت: شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تاکسیرانی از سال ۹۳ با فرودگاه امام قرارداد نداشت زیرا قراردادش را تمدید نکرد اما به فعالیت خود ادامه داد‌.
وی ادامه داد: این شرکت تا پایان سال ۹۵ رقم ۶۰۰ میلیون تومان بدهی سنواتی به فرودگاه امام خمینی (ره) دارد که حتی در چندین مرحله هم استمهال شده است،شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران مکانی را در فرودگاه امام خمینی (ره) اجاره کرده است و پس از سال ۹۳ نیز در سال‌ها ۹۴ و ۹۵ این مکان را در اختیار داشته، اما دیون دولت را پرداخت نکرده است.
مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: پس از اعتراض رانندگان این شرکت مقابل وزارت راه و شهرسازی، همان روز (۶ خردادماه) ما با مدیران و هیأت مدیره این شرکت و نماینده رانندگان تاکسی جلساتی را در وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم.
سلیمان‌بیگی افزود: در جلسات با هیئت مدیره این شرکت، مقرر شد بدهی خود را به تدریج پرداخت کنند، روز گذشته بود که درخواست تقسیط بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی خود را داشتند و ما قبول کردیم ضمن آنکه مقرر شد شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران قرارداد جدیدی با فرودگاه امام خمینی (ره) منعقد کند و ناوگانی که در این فرودگاه بکار می‌گیرد طبق استاندارد فرودگاه‌های بین‌المللی باشد.
مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: فعلاً شرکت تعاونی تاکسیرانی مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی خود را به فرودگاه امام خمینی (ره) پرداخت کرد. در ادامه هم اگر طبق قرارداد عمل کنند و پیش روند، این شرکت تعاونی هیچ مشکلی در سرویس‌‌دهی فرودگاه امام خمینی (ره) نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: خودروهای تاکسی که در فرودگاه امام خمینی (ره) سرویس‌دهی می‌کنند باید طبق استاندارد یک فرودگاه بین‌المللی باشند، ما همه استاندارهای یک خودرو مناسب را باید در نظر بگیریم، ‌این خودروها باید جدید، مجهز به ایربگ، دارای سیستم ایمنی قوی و دیگر سیستم‌های فنی، موتوری و ایمنی به روز دنیا باشند، صندوق توشه مسافر باید بزرگ و جا دارد باشد ضمن آنکه مسافر در این خودروها احساس آرامش داشته باشد؛ باید این شرایط برای مسافر مهیا شود و ما با برند خودرو کاری نداریم.
مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی(ره) ادامه داد: البته اغلب مسافران فرودگاه امام ترجیح می‌دهند از خودروهای مناسب برای سفر خود به تهران و یا دیگر شهرها استفاده کنند و همین استقبال مسافران موجب شده است که فرودگاه امام خمینی (ره) هم تمهیداتی برای بهترسازی هرچه بهتر ناوگان تاکسیرانی فرودگاه داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر پنج شرکت تاکسیرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) فعالیت می‌کنند،‌ اغلب ناوگان این شرکت‌های تاکسیرانی شامل خودروهای تویوتای هیبریدی، RAW4 و دیگر خودروهای مناسب است؛ به عنوان مثال یکی از شرکت‌ها ‌ فقط ۸۰۰ دستگاه تویوتا RAW4 دارد و یا یکی دیگر از شرکت‌ها ۱۵۰ دستگاه تویوتای هیبریدی دارد و در یکی دیگر از شرکت‌ها ۱۰۰ دستگاه تویوتا هیبریدی فعال است و استقبال مسافران از این خودروها زیاد است.
سلیمان‌بیگی افزود: شرکت تعاونی تاکسیرانی هم به عنوان یک شرکت خصوصی طرف قرارداد ما، ۱۴۰۰۰ دستگاه تاکسی دارد، آنها هم خودرو هیبریدی دارند و در بسیاری از نقاط کشور فعالیت می‌کنند و به بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌ها خدمات می‌دهند، ما در فرودگاه امام خمینی (ره) خودروهایی مثل سمند و آریو را‌ پذیرش نمی‌کنیم. بنابراین این شرکت می‌تواند رانندگان و ناوگان خود را در بسیاری از بخش‌‌های دیگر که استقبال می‌کنند، بکار گیرد. حتی ما با سازمان تاکسیرانی هم جلساتی گذاشتیم و قرار شد مالکان سمند و آریو در جایی دیگر که سازمان تاکسیرانی برای آنها در نظر می‌گیرد، فعالیت کنند.
مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت:‌ با توجه به مصرف سوخت پایین، کاهش ایجاد آلودگی و ایمنی بیشتر حین سفر، ‌قطعاً خودروهای به‌روز، کم‌مصرف و البته خودروهای هیبریدی از نظر اقتصادی با صرفه‌تر هستند زیرا اگر فقط به مقوله مصرف سوخت هم توجه کنیم در بلند مدت مزیت‌های مالی و اقتصادی این خودروها برای رانندگان و مالکان، بیشتر از خودروهای پر مصرف خواهد بود.

دیدگاه کاربران